Friday, February 23, 2007

Tsjoezeplek



Na een slepende ziekte (drie dagen buikgriep) ben ik nog eens voor de middag de deur uit gegaan en meteen Tim tegengekomen op de Groentenmarkt. Koffie! Op het terras van het Galgenhuisje was het nog een beetje te koud, aan de toog was het perfect.

Een nieuw striptijdschrift, literaire SF, niet-lineaire scenario's, Tsjechov en longshots van Antonioni, ons gesprek scheerde meteen hoge toppen. De cafémadam had er echter geen oren naar, want was giechelend een dagboek aan het lezen. Haar dagboek van toen ze vijftien was, ontdekt door haar (op het zicht) tienjarige zoon. Ik wou dat ik er een had, geen tienjarige zoon, maar een dagboek van twaalf jaar terug. Nog koffie besteld en bijna weer op dreef over Philip K Dick, Peter Hamilton en Thomas Pynchon wanneer ze luidop moest lachen. "Tsjoezeplek" stond er in haar dagboek. Daarvoor alleen al wou ik dat ik er zelf een had.

Wouter

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Diskettes, nooit gedacht dat ik ze ooit nog ging gebruiken, tot dat ik er één terug vond waar met kinderkrabbels op geschreven stond "Dagboek - KEEP OUT". Kladblok-bestandjes die een fractie van mijn jonge tienerleven (11 jaar) beschrijven. Tsjoezeplek kwam er niet in voor, maar wel "kussen in de boomhut" (zo Marc De Bel!) en een obsessie voor boysbands.

Monday, February 23, 2009 3:16:00 pm  

Post a Comment

<< Home