Friday, November 10, 2006

Infernal Affairs


Wanneer ik behoorlijk laat hoorde dat Scorseses nieuwe film een remake is van de Hong Kong-film Infernal Affairs, meende ik mij te herinneren dat ik die al eens besproken had. In Karaat magazine (mei 2004). Ik heb het even opgezocht en vond het volgende, teleurstellend minimalistische, clichéstukje:

"Infernal affairs

Carrière maken bij de politie of bij de maffia? Voor Hongkongse politie-infiltranten blijkt de keuze niet eenvoudig. Infernal affairs is al evenmin een eenvoudige film, wel spannend en superieur in beeld gebracht."

Vanavond bekijk ik hem opnieuw (filmavond bij Evelyne). Hopelijk weet ik morgen meer te vertellen dan 'moeilijk', 'spannend' en 'mooi gemaakt'.

Wouter

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

+ goed uitgewerkt origineel scenario met een belangrijk oog voor detail en opbouwende blijvende tensie/suspense
+ overtuigende acteerprestaties van de protagonisten
+ claustrofobische sfeer mede door de opzwepende bombastische muziek en opmerkelijke visuele stijl
+ verrassend origineel plot

Tuesday, November 14, 2006 2:48:00 pm  

Post a Comment

<< Home